-Realizowane prace umożliwiają podnoszenie prędkości na liniach kolejowych, co oznacza jeszcze szybsze podróże. To otwiera przed przewoźnikami nowe możliwości. Nasze wspólne działania pozwalają na stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej, z której chętnie korzystają podróżni, co pokazują statystki: z roku na rośnie liczba pasażerów kolei. To cieszy – mówi Michał Gil, Członek Zarządu – dyrektor ds. eksploatacji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pendolino ruszyło też z zachodu
-Mocno przyłączamy Szczecin do kolejowej Polski powiedział Arkadiusz Marchewka sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury przy starcie pendolino. - Podróż ze Szczecina do stolicy trwała nawet siedem godzin, prawdę mówiąc kolej nie była alternatywą ani dla samolotu, ani dla samochodu – powiedział w niedzielę w Szczecinie.
Pendoilino w niedzielę wyjechało 3 minuty później, ale do Warszawy dotarło w nieco ponad 4 godziny. Flagowy skład PKP Intercity - pendolino ma pokonywać ten odcinek dokładnie w 4 godziny i 18 minut.
W niedzielę 15 grudnia 2024 r. weszło w życie nowy rozkład jazdy pociągów i wiele zmian. Ogólnie nastąpił wzrost liczby pociągów dla pasażerów.
Toruń też na mapie ze zmianami
W województwie kujawsko-pomorskim, dzięki zakończeniu prac remontowych, o ok. 5 minut krócej pojadą pociągi na trasie Toruń Wschodni – Malbork oraz między Bydgoszczą a Nakłem nad Notecią. W województwie lubelskim czas przejazdu pociągów na odcinku Szczebrzeszyn – Bełżec skróci się o 4 minuty.
Pociągi ponownie połączą Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem. Tym samym zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 na tym odcinku. Dzięki inwestycji współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, podróżni już korzystają z wygodnych peronów na stacjach i przystankach, m.in. w Starachowicach, Kunowie, Ostrowcu Świętokrzyskim i Jakubowicach.
Nowe przystanki i zmodernizowane perony
Pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej – najbardziej ekologiczny środek transportu, od 15 grudnia skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.
Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki:
- w woj. małopolskim: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki, Kraków Przylasek;
- w woj. świętokrzyskim: Podchojny (linia 8 Warszawa – Kraków) oraz Piekoszów (linia 61 Kielce – Fosowskie);
- w woj. śląskim: Zabrze Maciejów, Zabrze Północne, Chorzów Uniwersytet, Sosnowiec Jęzor Południowy;
- w woj. lubuskim: Rzepin Miasto;
- w woj. wielkopolskim: Wronki Zamość;
- w woj. zachodniopomorskim: Radziszewo na trasie między Szczecinem a Gryfinem;
- w woj. podlaskim: Repczyce na linii Białystok – Czeremcha (gmina Kleszczele).
Krótsze podróże, nowe połączenia, ale problem z meijscem
Szybciej nie tyko pojedziemy do Warszawy i z powrotem. Od niedzieli najszybsze pociągi jadą między Szczecinem a Poznaniem. Jeżdżą one z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz.
Dzięki inwestycji skraca się też, o czym wyżej, przejazd na trasie Szczecin – Poznań – Warszawa, którą najszybsze składy pokonają w ok. 4 godz. 20 min.
W nowym rozkładzie jazdy z Krakowa do Zakopanego pojedziemy w rekordowym czasie 2 godz.1 min (IC Tatry) – to m.in. efekt zakończonych prac na tzw. kolejowej zakopiance.
Informacja dla podróżnych
Przed podróżą warto sprawdzić rozkłady jazdy. Informacje na temat kursowania pociągów są dostępne w gablotach na stacjach, przystankach oraz w Internecie (https://portalpasazera.pl/). Również przewoźnicy szczegółowo informują o nowych połączeniach i zmianach w rozkładzie na stronach internetowych (https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/wiecej-polaczen,-rekordowe-czasy-przejazdow,-nowosci-zagraniczne-i-krajowe,-w-tym-pendolino-do-szczecina-i-poznania.-pkp-intercity-przedstawia-roczny-rozklad-jazdy-na-sezon-2024/2025.html). Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na wyświetlaczach.
Napisz komentarz
Komentarze