W Toruniu zapowiedziano nowy wariant Trasy Staromostowej, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, uspokojenie ruchu oraz wzrost powierzchni terenów zielonych. Projekt, który łączy pl. Niepodległości z ul. Dekerta, został dopracowany na podstawie szerokich konsultacji z mieszkańcami, lokalnymi kupcami i innymi interesariuszami. Przypomnijmy, że pracami zarządza Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, a wykonawcą projektu jest firma Balzola Polska sp. z o.o.
Konsultacje społeczne jako podstawa zmian
Prezydent Torunia, Paweł Gulewski, podkreślił, że nowy wariant to wynik wsłuchania się w głosy społeczności lokalnej. "To może nie będzie zadowalać wszystkich, ale nasza propozycja jest pewnym kompromisem" – mówił Gulewski. W maju 2024 roku zarząd miasta polecił MZD analizę możliwości wprowadzenia korekt w pierwotnym projekcie. Po licznych dyskusjach, które odbyły się zarówno z przedstawicielami Rady Okręgu, jak i Stowarzyszeniem Rowerowym Toruń, wprowadzono zmiany, które uwzględniają postulaty zgłaszane przez mieszkańców.
Zmiany w projekcie
Nowy wariant Trasy Staromostowej zakłada zawężenie ulicy do jednej jezdni po jednym pasie ruchu w każdą stronę, co ma na celu uspokojenie ruchu drogowego. Hitem nowego projektu są planowane dodatkowe przejścia dla pieszych, szczelnie umiejscowione w pobliżu cmentarza oraz ulicy Gałczyńskiego, co zwiększy bezpieczeństwo pieszych, szczególnie klientów targowiska. Urok nowej koncepcji podkreśla także zmniejszenie powierzchni utwardzonych na rzecz terenów zielonych. W miejsce ok. 115 wyciętych drzew, planowane jest nasadzenie aż 130 nowych.
W projekcie uwzględniono również dostępną infrastrukturę parkingową. Wzdłuż drogi powstanie 74 miejsca parkingowe, a przy Cinema City – 70 miejsc, co z pewnością ułatwi zakupy lokalnym klientom oraz zwiększy komfort mieszkańców.
Harmonogram prac
Harmonogram robót na Trasie Staromostowej jest już ustalony. Prace projektowe oraz uzgodnienia rozpoczną się 10 października 2024 roku, a wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu planowane jest na 13 stycznia 2025 roku. Rozbiórki i prace ziemne zaczynają się w lutym i marcu 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze