Od najbliższego poniedziałku, 30 września, rozpoczynają się prace remontowe na Szosie Lubickiej. Zakres działań obejmie nie tylko remont jezdni na odcinku od ulicy Dziewulskiego do Olsztyńskiej, ale również przebudowę przejścia podziemnego, które znajduje się na wysokości ulicy Piskorskiej.
Ruch bez zmian, ale z zaleceniami
Na początku prac, ruch na Szosie Lubickiej pozostanie bez zmian. Jednakże, z powodu remontu przejścia podziemnego, które zostało zbudowane w 1983 roku, władze miejskie zalecają korzystanie z istniejących przejść dla pieszych. W szczególności polecane są przejścia zlokalizowane na wysokości ulicy Ślaskiego oraz Przy Skarpie – odległość do pierwszego z nich wynosi około 100 metrów, a do drugiego około 200 metrów. Oba te przejścia są wyposażone w sygnalizację świetlną, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
Zakres prac remontowych
Kapitalny remont przejścia podziemnego, który ma odbyć się do końca grudnia, obejmie szereg niezbędnych prac. W ramach przebudowy zostaną naprawione schody prowadzące na perony przystanków tramwajowych, ściany, strop, balustrady oraz dylatacja konstrukcji przejścia. Dodatkowo, wszelkie nieestetyczne graffiti zostaną usunięte, a ściany przejścia będą pokryte specjalną powłoką hydrofobową, która ma na celu ochronę przed aktami wandalizmu.
Szczegóły remontu Szosy Lubickiej
Jak podaje MZD, oprócz remontu przejścia podziemnego, prace na Szosie Lubickiej będą obejmować:
- Wymianę nawierzchni bitumicznej obu jezdni Szosy Lubickiej (droga krajowa nr 15 i 80) na odcinku o długości 530 m, od skrzyżowania z ul. Dziewulskiego do skrzyżowania z ul. Ligi Polskiej.
- Remont nawierzchni bitumicznej obu jezdni ul. Olszyńskiej (droga krajowa nr 15) na odcinku o długości 375 m, od Ligi Polskiej na północ.
- Remont nawierzchni chodników w rejonie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Szosa Lubicka, Olsztyńska, Ligi Polskiej, łącznie z montażem płytek ostrzegawczych dla osób niedowidzących i niewidomych.
- Regulację wysokościową wpustów i studni na obszarze objętym remontem jezdni, włącznie z wymianą elementów żeliwnych.
Napisz komentarz
Komentarze