Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 02:04
Reklama
Reklama

Do tego sklepu jesteśmy skłonni dojechać. Nawet jeśli jest za daleko

Pierwsza sieć jaka może przyjść do głowy to Biedronka, potem kolejne dyskonty spożywcze. Okazuje się, że w tym rankingu, wygrywa sklep z elektroniką.
Do tego sklepu jesteśmy skłonni dojechać. Nawet jeśli jest za daleko
Ranking bierze pod uwagę nie tylko liczbę placówek i ich lokalizację, ale także zwyczaje zakupowe potencjalnych klientów.

Autor: Wikipedia

Największą liczbę placówek – jak podał Bankier.pl – ma obecnie Żabka. Mimo to nie ma ona najszerszego zasięgu. Obecnie wynosi on 24 mln klientów. Dlaczego?

Jest to sklep typu convienience, który z  założenia obsługuje najbliższe sąsiedztwo. Sklepy Żabki działają na małej powierzchni sprzedaży, przez co asortyment towarów, który oferują klientom, jest ograniczony.

– Bazuje na relatywnie częstych wizytach i małym koszyku. Dlatego sieć jest gęsta, a geograficzne zasięgi poszczególnych sklepów bardzo małe – wyjaśnia Przemysław Dwojak, dyrektor GfK.

Media Expert liderem zasięgu

Firmy badające rynek – GfK i Nielsen IQ – przeanalizowały dostęp sieci handlowych do bazy klientów. Wśród kryteriów, które były brane pod uwagę ­– jak poinformowała „Rzeczpospolita” – znalazły się m.in. liczba placówek, ich lokalizacja i zwyczaje zakupowe potencjalnych klientów, np. czy są w stanie poświęcić więcej czasu na dojazd do danego sklepu. 

I co się okazało? Że liderem zasięgu nie są dyskonty. Nawet Biedronka ze swoim zasięgiem na poziomie 32 mln Polaków.

Jest nim sieć sklepów Media Expert, która – według autorów badania – ma największy zasięg. Wynosi on 33 mln potencjalnych klientów. Są oni skłonni dojechać do sklepu z elektroniką, ale już niekoniecznie poświęcą swój czas, żeby dojechać do Biedronki czy Lidla.

Sklepy Biedronki – jak podała „Rzeczpospolita” – ściągają klientów z mniejszego obszaru. Mają mniejsze zasięgi dla pojedynczych sklepów niż sklepy Media Expert, które – żeby się utrzymać – potrzebują większej liczby potencjalnych klientów zamieszkujących większy obszar.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama