Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 09:34
Reklama
Reklama

Toczą bój o klienta. Wiesz jakie to sklepy?

Walka o klienta dwóch potężnych dyskontów wchodzi na nowe tory. Lidl za pomocą mapy cenowej w kraju dyskredytuje Biedronkę.
Toczą bój o klienta. Wiesz jakie to sklepy?
To akurat reklama Lidla. Zdziwieni?

Autor: materiał reklamowy Lidla

Walka Biedronki z Lidlem trwa w najlepsze. W tej odsłonie pretekstem stała się informacja portalu wiadomościhandlowe.pl, który zwrócił uwagę na to, że w Biedronce ceny są różne i zależą m.in. od lokalizacji sklepu i konkurencji. 

Tymczasem sieć sklepów Lidl chwali się inną politykę cenową „gwarantującą – jak czytamy – jednolite ceny we wszystkich swoich placówkach". W przeciwieństwie do Biedronki. Tak powstał cenowa mapa Polski. Na wzór mapy pogody.  

Krótka historia konfliktu dwóch sieci sklepów

Od wielu tygodni trwa wojna cenowa między popularnymi sieciami sklepów Biedronka i Lidl. I przybiera na sile. W tym konflikcie obie strony stosują agresywny marketing.

Zaczęło się od tego, że Biedronka zaczęła przekonywać klientów, że jest najtańszym sklepem w Polsce. Od początku robi to reklamami w radiu, telewizji i w internecie. 

Starcie weszło na nowy poziom, gdy Jeronimo Martins, właściciel sieci, zaczęło stosować reklamę porównawczą. Właściciel Biedronek zestawiał ceny oferowanych przez siebie produktów z towarami z Lidla. I robił to, wysyłając klientom sms-y.

Kolejna odsłona tego handlowego konfliktu to plakaty na ulicach miast. „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – widnieje na nich duży napis.

To musiało się skończyć twardą odpowiedzią konkurencyjnej sieci. Tyle że Lidl nie poszedł w reklamę, ale do sądu.

„Prezenter” zaleca uwagę

Teraz jednak zaatakował w inny sposób: zestawił polityki cenowe obu sieci. Z korzyścią dla siebie. I stworzył cenową mapę pogody. 

Bohater spotu Lidla jak prezenter pogody zaleca uwagę przy zakupach w Polsce. Poza – a jakże – zakupami w Lidlu.  Sieć porównała 10 sklepów konkurencji i podaje, że różnice w zakupach wynoszą nawet 15 zł.

– Pogoda w Polsce zmienna jak ceny – mówi aktor. – W różnych Biedronkach mamy różne ceny tych samych produktów. Dlatego zaleca się dużą uważność podczas zakupów, chyba że kupujemy w Lidlu, bo we wszystkich sklepach Lidl kupisz te produkty w tej samej cenie.

W całej Polsce jedna cena

– Jeśli miałbym opisać nową kampanię hasłem, byłoby to „w całej Polsce jedna, niska cena”, ponieważ wierzymy, że każdy powinien mieć możliwość zrobienia tych samych zakupów dokładnie za te same pieniądze – tak opisuje tę kampanię w komunikacie dla serwisu InnPolnd Wojciech Grohn, członek zarządu ds. Zakupów w Lidl Polska. 

I podkreśla: – Dla wszystkich prowadzimy transparentną, spójną politykę cenową i wierzymy, że to właśnie dzięki niej klienci nam ufają i wybierają Lidla.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama